Zdarza się, że z niewiadomych przyczyn nie można z poziomu vCenter usunąć z Datastore’a plików i katalogów po maszynie wirtualnej, której już nie ma. Zdarza się też, że zostają „śmieci”, nie związane z obecnie działającą VM. To co działa, to zmiana nazwy pliku czy katalogu – to potwierdza administratora, że plik/katalog nie są używane.
Zdarzenie widoczne w logach konsoli vCenter:
Szczegółowa informacja w Tasks dla konkretnego Datastore:
Rozwiazanie:
- zaloguj się bezpośrednio na host VMware ESXi przez przeglądarkę internetową, jako root, lub kontem domenowym, o ile jest ESXi dodany do Active Directory
- przejdź do widoku Datastore z problematycznymi plikami
- odszukaj katalog do usunięcia
- usuń wybrany katalog/pliki
Wykonanie:
Efekt po stronie interface’u VMware ESXi:
Po stronie vCenter po odświeżeniu widoku dla konkretnego Datastore, widać, że pliki i katalog zostały prawidłowo usunięte.